Hoe bereik je nieuwe werknemers?

In de steeds krapper wordende arbeidsmarkt is het belangrijk dat je als werkgever geschoolde nieuwe werknemers aan kunt trekken en aan kunt nemen. Voornamelijk de nieuwe generatie wil op een innovatieve manier benaderd worden. Het gaat hierbij om jongeren tussen de 18 en 24 jaar. Hoe zorg je ervoor dat je als werkgever en bedrijf opvalt tussen de concurrentie?

Werkgevers moeten meer investeren in moderne recruitmenttechnieken. Daarbij is het van belang dat sociale media wordt ingezet om nieuwe werknemers te vinden. Denk hierbij aan Twitter, Facebook en LinkedIn. De nieuwe generatie heeft in eerste instantie liever online contact via platforms dan dat ze zullen bellen of mailen.

Daarnaast vindt de nieuwe generatie het belangrijk dat het loon goed is en de secundaire arbeidsvoorwaarden op orde zijn. Besteed als werkgever dus ook aandacht aan de inhoudelijke vormgeving van contracten.

Om ervoor te zorgen dat werknemers meer tijd kunnen besteden aan de werving en selectie van nieuwe werknemers, dienen zij andere taak uit te besteden. Administratie en toepassing van wet- en regelgeving kost veel tijd. Veel bedrijven besluiten daarom ook hun juridisch werkgeverschap uit te besteden aan een payrollorganisatie. Op deze manier houden zij onder andere meer tijd over om te investeren in nieuwe ontwikkelingen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *